لیست اختراعات عبداله خالصي دوست
خلاصه: موتورهاي جت احتراق پالسي، بواي پرمپادهاي (هواپيماي بدون سرنشين) مختلف و با كاربردهاي مختلف از جمله پرمپادهاي هدف، انتحاري مناسب مي باشد از جمله كاربردهاي ديگر موتورهاي جت احتراق پالسي در صنايع دفاعي، نظامي، هوا فضا و ... است. يكي از ويژگيهاي عمده اين نوع موتورها اين است كه مي توان با توجه به نوع كاربري، آن را در مقياس هاي متنوع طراحي كرد و ساخت. موتورهاي جت احتراق پالسي داراي انواع گوناگوني مي باشند كه در اين پروژه ما بيشتر به طراحي و ساخت مدل آن پرداختيم. موتورهاي جت احتراق پالسي با توجه به نيروي تراست توليدي بسيار بالا و مزاياي منحصر بفرد زمينه فعاليتهاي بيشتري را در كشور عزيزمان مي طلبد.
طراحي و ساخت و ـزمايش هواگرمكن خورشيدي دابل پاس با صفحه فين دار مناطقي كه داراي پتانسيل تابش خورشيدي بالا مي باشند مي توانند به كمك تجهيزات مختلفي از انرژي خورشيدي، استفاده نمايند. ميزان انرژي جذب شده توسط تجهيزات مذكور تابع شدت تابش در ورودي و كارايي دستگاه در جذب اين انرژي مي باشد. يكي از تجهيزات مذكور هوا گرمكن هاي خورشيدي مي باشند، هوا گرمكن خورشيدي قادر است انرژي خورشيدي تابيده شده را توسط صفحات جاذب، جذب نموده و با عبور هوا !ز روي صفحات مذكور، انرژي به هوا انتقال مي يابد و هواي گرم توليد شده در موارد مختلف نظير گرمايش، خشك كردن محصولات، كم كردن رطوبت و........ استفاده مي گردد. فاكتور هاي مختلفي در ميزان جذب انرژي خورشيدي در هوا گرمكن ها موثر مي باشد. اين فاكتور ها شامل فاكتورهاي مهندسي و فيزيكي هستند. محققين مختلف روي ميزان دبي عبوري، نوع صفحات جاذب، شكار هندسي صفحه و تعداد شيشه هاي هوا گرمكن و ... مطالعه نموده اند. در اين تحقيق اثرات افزايش توربولانس سيال و در نتيجه ميزان افزايش انتقال حرارت از صفحه جاذب به كمك پره ها بررسي شده است. اصولا افزايش توربولانس باعث تغيير رژيم جريان سيال گرديده و جريان تربولانت داراي ضريب انتقال حرارت بيشتري نسبت به جريان لايه اي دارد. از طرفي افزايش آشفتگي ها باعث افزايش افت فشار گرديده و در نتيجه كارايي دستگاه از ديدگاه انتقال حرارت، افزايش يافته و ليكن از ديدگاه سيالاتي كاهش مي يابد. در طرح مذكور با دابل پاس نمودن دستگاه و همچنين پره دار نمودن صفحه جاذب، ضمن افزايش ضريب انتقال حرارت، تابع شكل هندسي، سايز و نوع پره ها مي باشد، محققين مختلفي در خصوص پره ها و تاثير آنها در ميزان انتقال حرارت نيز بحث و بررسي نموده اند. در اين طرح از تركيب نمودن هر دو اثر دابل پاس نمودن و پره دار كردن صفحه جاذب استفاده شده است. كه دابل پاس كردن زمان بيشتري جهت جذب حرارت را فراهم نموده و پره دار كردن با شكل هندسي مورد نظر ميزان انتقال، حرارت را افزايش مي دهد. دو فاكتور مهم جهت بررسي تاثير اين كار، راندمان هاي اول و دوم دستگاه مي باشد كه پس از ساخت و تست دستگاه مشاهده گرديد كه راندمان هاي مذكور از نمونه هاي مشابه فاقد اين مشخصات، بالاتر است. و اين مسئله مهمترين مزيت دستگاه مي باشد.
قالب كلاف پيچ يكپارچه الكتروموتور طرحي جديد در صنعت كلاف پيچي محسوب مي شود و به نوعي بسياري از معايب كلاف پيچ هاي موجود در بازار را رفع كرده است بدين شرح كه در كلاف پيچي با قالب هاي موجود در بازار بعد از كلاف پيچي و قرار دادن سيم پيچ هاي مربوط به هر دور در داخل الكتروموتور كه اين دورها اغلب شامل دور تند دور كند و راه انداز مي باشند كه پس از قراردادن سيم پيچ داخل الكترومتور بيش از 13 سرسيم را بايد به هم وصل كنيم كه هم دقت بالايي مي خواهد و هم وقت گير بوده و هم اكثر وقتها دچار اشتباه مي شويم. مخصوصا در الكتروموتورهاي جديد به طور مثال در الكتروموتور جديد الكتروژن كه تعداد كلاف ها و نوع سيم بيشتر شده و چون هم دور تند و هم دور كند هر كدام جداگانه سيم پيچ راه انداز دارند پس تعداد سر سيم ها با قالب هاي بازاري نزديك 20 سر سيم شده كه هيچ يك از مغازه هاي سيم پيچي قادر به كلاف پيچي براي اين الكتروموتورها نمي باشند يا تنها قادر به پيچيدن يكي از دو دور تند يا كند هستند. غير از اين طراح قالب هاي بازاري قادر به كلاف پيچي اين الكتروموتورها نمي باشد. با استفاده از اين طرح چون سيم پيچ يك تيكه است هم تعداد سر سيم ها و هم ميزان اشتباه به حداقل رسيده و هم وقت كمتري صرف مي كنيم و از لحاظ نماي ظاهر سيم پيچ داخل الكتروموتور نيز زيباتر است. لازم به ذكر است كه طراحي قالب به گونه اي است كه چون به صورت كشويي داخل كلاف پيچ مي رود. قابل تنظيم بوده و براي كليه الكتروموتورها مورد استفاده قرار مي گيرد.
موارد یافت شده: 4